vineri, 22 iulie 2016

Ȋntâmplare


Stãteam și-l priveam,
ȋn timp ce povestea lui
pe chip i se scurgea.
Era o ȋntâmplare clasicã.
El o vede pe ea,
ȋi zâmbește,
ea ȋl lasã sã-i spunã
vorbe ce de pe ea
ca frunzele uscate
se scuturã oricum.
Dar le ascultã..
Iar el, se simte bãrbat.
Ȋnsa acum, motivația era alta.
Tot egoistã, ȋntr-un fel.
Și cu același final.
– Voiam sã afle, spuse el.
Voiam sã știe ce am fãcut
De ce? se auzea aerul vibrând
de la mesele de lângã noi.
 – De ce? am ȋntrebat și eu,
ca povestea lui sã continue.
 – Voiam
sã se supere,
sã țipe,
sã mã-njure..
Voiam.. orice..
Sã simt cã-i pasã..
Cã mai pot trezi ȋn ea vreun sentiment.
Nu era o scuzã, ci era un mod,
ȋnsã eu nu știam ce sã zic.
Dar privind ȋn jur,
am descoperit multe mese
transformate
din unele cu cãlãi,
ȋn unele de judecãtori
sau chiar doar de simpli curioși.
– Voiam sã mã pãrãseascã plângând.
Un oftat lung despicã aerul.
– Și ea ce a fãcut?


Pe ea am ȋntâlnit-o
dupã câteva sãptãmâni
și am vrut sã o evit.
Dar nu am reușit.
Aștepta pe cineva,
dar mi-a fãcut semn
sã mã așez lângã ea.
Am ȋntrebat-o
dacã e bine,
dacã simte ceva.
Orice.
Ea a zâmbit,
apoi mi-a zis
ȋntâmplarea ei.
Domnișoara cuceritã
era o prietenã
pe care o rugase
sã o ajute.
Sã ȋi ajute.
M-am uitat ȋn jur,
parcã dorind sã vãd
uimire
și ȋn altcinva.
Dar eram doar noi,
iar pe aleile șerpuite
se lãsã noaptea.
 – Pentru ce?
 – Doream sã vãd
dorințã,
viațã,
scopul
arzând din nou ȋn el.
Doream sã-l eliberez.
 – De cine?
ȋntrebam eu revoltat
ȋn timp ce stelele se adunarã
plictisite
deasupra noastrã.
 – De cea care i-am zis cã sunt,
atunci când m-a cucerit
prin ceea ce vream eu sã fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu