vineri, 17 august 2018

viața fãrã tine



mi-am imaginat viața fãrã tine.
am privit ȋnainte 
și am pãșit grãbit
pe tine ȋn urmã lãsându-te.
și am mers mult,
am mers singur,
cu ochi curioși
ce uneori m-au acompaniat,
dar eu doar le-am mulțumit,
ȋnsã nu am ezitat.
nu m-am oprit nici la cerșetori
ce povești aveau de dat,
nici la pomene
cu suflete de ȋnchiriat.

când am știut cã departe am ajuns,
m-am oprit si m-am așezat.

acum stau
pe o stâncã ce privește ȋn gol
și îmi imaginez viața fãrã tine.

și prima oarã
simt murind, buzele-mi ofilite,
cãci fãrã ale tale,
cum pot fi ele iubite?

dar mã despart de ele.

apoi simt obrazul, uscat
cãci cu ce sã se hrãneascã
dacã de tine nu e alintat?

dar ȋl las liber
și ȋl privesc, cum ȋn praf se preface.
ȋmi ȋntind mâna,
ȋnsã și atingerea mea tace..
fãrã tine, degete revoltate
ȋn urmã privesc.
se desprind de mine
și ȋn trecut grãbite, ȋn amintiri rãtãcesc.

dar nu-i nimic. mã am pe mine.

apoi vine seara,
și trupu-mi ofteazã ȋncet.
inspir sã mã liniștesc,
dar aerul e uscat..
nu ești tu...
e atât de nefiresc!

inima mi se zbate nebunã,
ca o pasãre ce liberã se vrea,
și colivia de coaste
sub gheare le ia.
și mã lupt sã o țin ȋn mine,
promițându-i fericire..
dar ea nu mã crede..
ea mã ȋntreabã de tine..

dar ești departe.

și nu am ce sã-i promit.
așa cã stau, pe stânca ce sub mine crește
și privirea-mi tristã
inimii 
ȋi spune adio.

ȋncerc sã mã ridic,
sã plec mai departe,
când simt tãlpile ȋnrãdãcinate.

ȋntorc capul,
sperând sã nu fi mers mult,
și ochii mi se scurg,
ȋn gropițele-ți uitate.

iar eu stau,
un copac la margine de drum,
fãrã nimic,
nici rãu, nici bun,
și-mi aduc aminte
cã doar tu mã fãceai ȋntreg,
cu ochi, cu buze,
cu picioare ce merg,
cu o inimã
ce bate ȋn ritmul zâmbetelor tale..

deschid ochii,
tu dormi lângã mine.
eu sunt viu și te strâng ȋn brațe,
buzele-mi zâmbesc,
ești iar aproape.

te sãrut pe frunte,
tu te cuibãrești ȋn mine,
și eu sper sã nu pleci vreodatã.
cãci viața fãrã tine
mã face sã rãtãcesc
ȋntr-o lume uitatã.

te iubesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu